
France bans broadcast of TV shows for babies
Thursday, 21 August 2008 17:47 - 

France's broadcast authority has banned French channels from marketing TV shows to
children under 3 years old,  to
shield them from developmental risks it says television viewing poses at that age.

The ruling also ordered warning messages for parents on foreign baby channels that are
broadcast in France - such as Baby TV, which is owned by Rupert Murdoch's News Corp.,
and BabyFirstTV, which has ties to News Corp.'s Fox Entertainment.

TVNL Comment: Can you say "indoctrination?" 

More... 

  

 1 / 1

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/F/FRANCE_BABY_TV_BAN?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

