TV News LIES

Tuesday, Dec 12th

Last update05:20:13 AM GMT

You are here News Journalism & Media CBS newsman's $70m lawsuit likely to deal Bush legacy a new blow

CBS newsman's $70m lawsuit likely to deal Bush legacy a new blow

E-mail Print PDF

A $70m lawsuit filed by Dan Rather, the veteran former newsreader for CBS Evening News, against his old network is reopening the debate over alleged favourable treatment that Bush received when he served in the Texas Air National Guard during the Vietnam war. Bush had hoped that this controversy had been dealt with once and for all during the 2004 election.


Eight weeks before the 2004 presidential poll, Rather broadcast a story based on newly discovered documents which appeared to show that Bush, whose service in the Texas Air National Guard ensured that he did not have to fight in Vietnam, had barely turned up even for basic duty. After an outcry from the White House and conservative bloggers who claimed that the report had been based on falsified documents, CBS retracted the story, saying that the documents' authenticity could not be verified. Rather, who had been with CBS for decades and was one of the most familiar faces in American journalism, was fired by the network the day after the 2004 election.

He claims breach of contract against CBS. He has already spent $2m on his case, which is likely to go to court early next year. Rather contends not only that his report was true - "What the documents stated has never been denied, by the president or anyone around him," he says - but that CBS succumbed to political pressure from conservatives to get the report discredited and to have him fired. He also claims that a panel set up by CBS to investigate the story was packed with conservatives in an effort to placate the White House. Part of the reason for that, he suggests, was that Viacom, a sister company of CBS, knew that it would have important broadcasting regulatory issues to deal with during Bush's second term.

Among those CBS considered for the panel to investigate Rather's report were far-right broadcasters Rush Limbaugh and Ann Coulter.

"CBS broke with long-standing tradition at CBS News and elsewhere of standing up to political pressure," says Rather. "And, there's no joy in saying it, they caved ... in an effort to placate their regulators in Washington."

 

More...


Most Recent Related Stories...


New Yorker writer Ryan Lizza claims his firing over 'improper sexual conduct' was 'a terrible mistake'

Ryan LizzaLongtime New Yorker writer Ryan Lizza claims he’s “dismayed” that the high-brow magazine fired him over...

MSNBC Admits It Got Suckered by the Alt-Right Into Firing Sam Seder

MSNBC adamits it got suckered by far right MSNBC chief Phil Griffin now admits his network messed up by caving to the alt-right’s demands...

Carl Bernstein: Fox News is 'abetting a cover-up'

Carl Bernstein: FOX News abetting WH cover-up Legendary Watergate reporter Carl Bernstein said Sunday that Fox News is “abetting a cover up” in...

MSNBC Gives In To Disingenuous Right-Wing Smear, Fires Sam Seder

MSNBC Gives in to right wing trolls, fires Sam Seder MSNBC will not renew its contract with contributor Sam Seder, seemingly giving in to a smear...
 
America's # 1 Enemy
Tee Shirt
& Help Support TvNewsLIES.org!
TVNL Tee Shirt
 
TVNL TOTE BAG
Conserve our Planet
& Help Support TvNewsLIES.org!
 
Get your 9/11 & Media
Deception Dollars
& Help Support TvNewsLIES.org!
 
The Loaded Deck
The First & the Best!
The Media & Bush Admin Exposed!